2011. augusztus 10., szerda

Hatodik reggeli (müzli)

Mivel ma elkészítettem, és még ízlik is, begépelem ennek örömére jól:

~ hozzávalók ~

egy kiló zabpehely
(0,04 dkg kakaópor, ha kakaós. Én ma legalább hat evőkanállal tettem hozzá. Eddig kakaós muffinba úgy adagoltam a kakaót, hogy egy evőkanalat vettem egy dkg-nak, szóval ez így most fura, de mindegy :D)
0,05 dkg kókuszreszelék
1 dl olaj
cukor/méz (mézzel egészségesebb és jobb, viszont mivel itthon fura ízű méz van éppen cukorral csináltam, úgy, hogy valamennyivel kevesebb cukrot tettem hozzá, mint kakaóport, de én nem vagyok nagyon édesszájú)
mazsola
puffasztott gabonák
aszalt bármik
olajos magvak

~ készítés ~

Az olajat felmelegítjük a mézzel/cukorral, és ha kakaósat készítünk, a kakaóporral. Amikor felolvadt a méz/cukor, hozzáadjuk a kókuszt, majd a zabpelyhet. Szépen elkeverjük. Tűzről levétel után hozzáadjuk a puffasztott cuccot, a magvakat és az aszalt bármiket, és jól összeforgatjuk. Ezután 180 fokos sütőbe tesszük tepsin szétterítve, és 5-10 percenként megforgatjuk. A mazsolát az utolsó öt percben adjuk hozzá, mert ha az elejétől benne van, akkor megég, és az nem finom.
Akkor van kész, ha szép aranybarna színe van.
Ha kakaós, azt elfelejtettem, mit mondott Eszter, hogy honnan látszik, amikor kész. Én tettem bele ma kukoricapelyhet, és azok kezdtek megbarnulni, és azért vettem ki, hogy ne égjenek meg, szóval másmilyen lett, mint a tábori, de így is finom.

2 megjegyzés:

  1. Igazából a kakaósra azt mondtam, hogy nem látszik rajta nagyon, ha jó, úgyhogy lehet lecsalni az időből :) Egyébként én úgy szoktam, hogy lemérem az időt ami alatt megsül a kakaótlan, és annyi ideig sütöm utána a kakaósat :) (30-40 perc szokott lenni) Készült müzliről kép valakinek?

    VálaszTörlés
  2. Itthon le tudom fotózni, de nem lett teljesen olyan, mint a tábori, nem állt annyira össze (a kukoricapelyhek miatt, sokat mondok, ha 20 percig volt sütőben)

    VálaszTörlés